All Search

כל מה שחשוב לחפש!

טיפים לטיפול בתהליך מיסוי בינלאומי

כסף מיסים בינלאומייםכאשר שומעים לראשונה את צמד המילים “מיסוי בינלאומי” ישר חושבים על חברות ענק שעובדות בכמה מדינות במקביל וזה בכלל לא מדבר אלינו. אבל למרבה הפלא, ישנם לא מעט אנשים שיש להם סכומי כסף קטנים או גדולים בחול בבנקים שונים ברחבי העולם וגם הם, כאשר הם צריכים להוציא כסף או להצהיר עליו הם צריכים להתחשב במיסים גם במדינה בה נמצא הכסף וגם במיסים שמדינת ישראל גובה על פעולות אלו.

אז מה זה מיסוי בינלאומי

מיסוי בינלאומי זה התנהגות של כספים השייכים לאזרח תושב ישראל הנמצאים ומשוכנים בארץ אחרת. המיסוי צריך להתחשב גם במדינה אליה שייך האזרח וגם במדינה ממנה נמשך הכסף. רשות המיסים בישראל שמה דגש גדול מאוד על כל עניין המיסוי. ישנה אמנה מיוחדת למניעת תשלומי שוחד לפקידי ציבור זרים בעסקאות בינלאומיות ועוד שלל חוקים רחב ומסובך למניעת תשלומי שוחד, למניעת הסתרת כספים מרשויות המס וחוקים רבים נגד מעלימי כספים ומסתירי מיסים מרשויות המס בישראל. יש גם תהליך מסודר של רישום באתר מס הכנסה האמריקאי במקרים בהם יש עסק שעובד גם בארה”ב ולא רק בישראל כמו ספיאנס, גוגל ודומיו.

טיפול במיסוי בין לאומי ע”י רו”ח

כמו כל דבר שקשור לכספים, גם תהליך טיפול במיסוי בין לאומי מתחיל ונגמר עם רואה חשבון מקצועי שמבין טוב בתהליכי המיסוי הבינלאומיים, החל מההתחלה שבה צריך להתהיר על כספים או לפתוח עסק בחו”ל ועד הטיפול השוטף מול רשויות המס בארץ. חשוב לקחת רואה חשבון מקצועי שיודע ועבד כבר בכמה תיקים של מיסוי ביון לאומי על מנת שידע בדיוק את התהליך לפרטים ויוכל להזהיר אתכם במעוד מועד לגבי טעויות בפתיחת תיק מול רשויות המס וכיצד אפשר לטפל בעוולות אלו טרם הגשת תלונה או תיק הוצאה לפועל על ידי רשויות המס.