All Search

כל מה שחשוב לחפש!

מצבות מיוחדות בחול

היתרונות בעיצוב אישי של מצבה

 

פטירה של אדם אהוב היא אירוע קשה ועצוב. אחד השלבים המשמעותיים בתהליך האבל הוא בחירת המצבה. כיום אפשר לעצב בסגנון אישי מצבה של אדם קרוב, כך שכל פעם שנעלה לקבר נוכל להסתכל על המצבה ולהיות בטוחים ששימחנו את הנפטר.

מצבה בסגנון אישי

כשדליה שמעה שאפשר לעצב מצבה מיוחדת – היא החליטה לקשט את השיש של המצבה בכלי נגינה חקוקים עליו. רוני בנה נהרג בתאונת דרכים והיה מוסיקאי מחונן. בדרך זו דליה הרגישה שהיא עושה דבר שמשמח אותו ומסמל את כישרונו המיוחד.

הנצחת חייו 

כל אדם הוא עולם ומלואו, לכל אחד יש תחביבים, כישרונות, ואהבות. אחרי שנפטר האדם אנו נשארים עם הזיכרונות ועם המורשת שהשאיר אחריו. על מנת להנציח את המת אפשר לעצב מצבות מיוחדות המסמלות את חייו ולהנציח את אחד התחביבים שלו או את אחד מכישרונותיו.

הדרך שלנו לכבד

לעיתים הדרך שלנו להוקיר את הנפטרים היא על ידי מצבות מעוצבות. אנו רוצים לכבד את המת ולהראות את הערכתינו הגדולה אליו, עיצוב המצבה היא דרך טובה להביע את אהבתינו. אנו יכולים להוסיף מוטו ידוע או פסוק מהתנ”ך שמסמלים עבורנו את חייו ואת אישיותו. 

סגנון המצבה

המצבות הנפוצות ביותר הן מצבות מלבניות מאבן זולה. עם זאת, כיום אפשר לראות יותר ויותר מצבות מיוחדות העשויות מאבן או משיש (יוקרתי יותר). ישנן מצבות מיוחדות העשויות מאבנים טבעיות או שיש מכובד, חלק מאבני המצבה  נחצבות בארץ וחלקן מיובאות מחו”ל. המצבה יכולה להיות מלבנית קלאסית או בצורת סלע טבעי. דרך נוספת היא להזמין מצבה עם חלל אשר לתוכו מכניסים אדמה עם פרחים, או אבנים קטנות.

עיצובים אפשריים נוספים

הדבקת אבן מעוצבת – אגרטל מאבן או ספר פתוח הם הנפוצים ביותר. אפשר כמובן לחקוק באבן נפרדת פרטים משמעותיים אחרים ואז להדביק על המצבה. 

הדבקה פרטים מחומר שאינו אבן – הדבר הנפוץ ביותר הוא הדבקת בית לנר נשמה, אפשר להדביק צעצוע אהוב, להוסיף עציץ עם סוג פרח שהיה מועדף על הנפטר, אפשר להדביק תחביב מוקטן כמו אופניים קטנטנות, כלי נגינה קטן ועוד.

כיתוב מיוחד – בנוסף לכתיבת שמו ותיאורו של הנפטר, אפשר להוסיף קטע משיר שהוא אהב. את האותיות עצמן אפשר לכתוב במגוון דרכים: המוכרת ביותר היא כתיבה על ידי חריטה וצביעה, המיוחדות יותר זה הדבקה של אותיות מחומרים שונים והבלטה של האותיות באבן.

לסיכום

כאשר אדם קרוב נפטר אנו יכולים להביע את אהבתינו ולכבד אותו על ידי עיצוב מצבתו בשלל צורות. אנו יכולים לעצב את המצבה לפי כישוריו של הנפטר, תחביביו או אהבותיו, או שאנו יכולים לעצב את המצבה לפי המשמעות של הנפטר בחיינו. העיצוב יכול להיות באבן המצבה עצמה או על ידי הוספת אלמנטים מיוחדים.