All Search

כל מה שחשוב לחפש!

פירוק רכב

מכת הרכבים הנטושים – מפגע סביבתי עצום: זה הזמן להעביר רכב לפירוק!

תחלופת הרכבים האדירה שברה בעשור האחרון שיאים חדשים. כתוצאה מכך, רכבים רבים מושלכים ככלי שאין בו חפץ וגרוטאות המתכת הולכות ונערמות. 40 אלף הטונות של פסולת המתכת שנאספת מפירוק רכבים בממוצע כל שנה למחזור, נכון להיום, מהווה רק חלקיק זעיר ממסות הפסולת שנוצרות על ידי נטישת הרכבים. התופעה מהווה מפגע סביבתי שהשלכותיו רחבות מאוד וארוכות טווח ומשפיעות באופן אקוטי על הנוף הטבעי והעירוני בישראל. השלכות התופעה הן רבות ומשפיעות בתחומים רבים.
ישנם כלי רכב ממונעים רבים בכבישים אשר מזהמים את איכות הסביבה, מה זה אומר? שרכבים אלו מעל ל 20 שנה על הכביש ורק פולטים חומרים מזהמים לסביבה, לכם מומלץ לחשוב על מסירת רכבים לפירוק בהקדם האפשרי.

  • חלקי המתכת של הרכבים הישנים מחלידים עם הזמן ומתפוררים לאיטם, חלקיקי הפסולת החלודים מתפרקים באדמה ומהווים גורם זיהום קשה ועשויים לפצוע מנים רבים של בעלי חיים ולגרום למחלות.
  • לאורך כבישי הארץ, אפילו בשטחים פתוחים בנופה הטבעי ובמרחבים עירוניים המשמשים משפחות וילדים, פזורות גרוטאות המכערות את המרחב ומהוות מפגע סביבתי ואסתטי.
  • השמנים, הדלקים, חומצות המצבר ונוזלים רעילים ומסוכנים רבים אחרים עשויים לחלחל אל האדמה ולפגוע בחי ובצומח.

טיפ חשוב: אתם מחפשים קונה רכבים לפירוק? טיפ מומלץ! במידה ואתם גרים בתל אביב חשוב לחפש קונה רכבים לפירוק בתל אביב למשל אשר גר באזור מגורכם, ככה יגיע הסוחר מהר יותר ובמידה ותיצרו קשר עם סוחר אשר מגיע מחיפה למשל העסקה יכולה להידחות ולפעמים גם תוכלו להרוויח פחות כסף! אז מומלץ לעשות בדיקה.

פירוק רכבים הוא הפתרון האולטימטיבי למפגע הסביבתי

פירוק רכבכאשר רכבים נטושים נשלחים לפירוק רכבים, אנו נהנים ממספר יתרונות:

  • תהליך הייצור של רכיבי מתכת כתוצאה ממחזור הוא פשוט חסכוני יותר. מוצרי מתכת מעובדים הנלקחים בתהליך פירוק רכבים מותכים תוך השקעת רבע מן האנרגיה הנדרשת מהתכת עופרות מתכת גולמיות. החיסכון הרב באנרגיה, בזמן העבודה ובזיהום האוויר מהווה יתרון סביבתי משמעותי ביותר.
  • ככל שיידרשו פחות עופרות מתכת לייצור רכיבי מתכת חדשים, כך יפחתו שיעורי הכרייה הגלובליים. כריית משאבי טבע מהווה פגיעה קשה במשאבי טבע יקרי ערך, מביאה עמה נזקים תברואתיים קשים ומפרקת קהילות במדינות המתפתחות בה נעשים חלק ניכר ממאמצי הכרייה.
  • פירוק רכבים מספק טווח רחב של מוצרים למחזור לתעשיית הגומי הזכוכית, השמנים וכמובן – המתכת. המוצרים הממוחזרים מהווים חלק ניכר מחומר הגלם לתעשיית הבנייה, האלקטרוניקה ותעשיות רבות אחרות.
  • בנוסף לכל אלו, ניצב היתרון המתבקש ביותר – פחות רכבים פזורים משמעו, פחות גרוטאות מתכת בשטח, פחות פסולת ופחות זיהום וסכנות בשטחים פתוחים.

המדינה אינה נוטלת את האחריות

בעבר הונהגה בישראל תוכנית לגריטת רכבים אשר אפשרה לכל אדם למסור את רכבו (במידה והינו על הכביש 20 שנים לפחות) לתעשיית המחזור ולקבל תמורתו תגמול כספי. בשנת 2010 גנז משרד האוצר הישראלי את התוכנית לרכבים הפרטיים וכעת מוגבלת התוכנית לרכבי דיזל תעשייתיים בלבד. לכן, באין פתרון ממשלתי מוסדר, פנייתך לגורם הקונה מכוניות לפירוק במזומן תסייע בשמירה על הסביבה ותאפשר לך ליהנות מתגמול כספי בידיעה שלא תרמת גרוטאה נוספת לנוף הישראלי.

איש אינו פועל מתוך רוע לב, כל אחד מאיתנו אומר מה עוד רכב אחד כבר יעשה?”. לכן, נטילת האחריות האישית היא חיונית ומשמעותית. אם יש בבעלותך רכב ישן שאינו בשימוש, בעזרת פנייתך לפירוק רכבים יהיה רכב אחד פחות המושלך בשטח פתוח או בצד הדרך ואם עוד 10 יפעלו כמוך – כבר הרווחנו.

הרבה פעמים אנשים לא באמת יודעים כמה שווה רכב לפירוק והאמת הפשוטה שאין מחיר, עבור רכבים מסויימים אפילו לא שווה לסוחר קונה רכבים לפירוק להגיע, במקרים אחרים מכונית יכולה להיות שווה 500 שקלים, ובמקרים חריגים גם מעל 5000 שקלים, תלוי ברכב, מצבו, סוגו ועוד.
שלחו לסוחר קונה רכבים לפירוק תמונה באמצעות הוואטס אפ על מנת שיוכל להעריך את המכונית בקפידה!