All Search

כל מה שחשוב לחפש!

כל מה שרציתם לדעת על מפריד שומנים והפינוי בעזרת ביובית

אם אתם גרים בבית פרטי, אתם עושים מן הסתם לא מעט שימוש בשמנים שונים, שמנים שיורדים מהכיור אל מערכת הביוב ולאט לאט סותמים אותה. בבית פרטי או בבניין מגורים זה עוד סביר, אבל אם יש לכם עסק כמו בית מלון, מסעדה, מוסך או כל עסק אחר שעושה שימוש בשומנים, אתם עלולים להיות כבר בבעיה רצינית. השומנים ירדו אל מערכת הביוב ויסתמו אותה די מהר, אלא אם כן תעשו שימוש במפריד שומנים. למעשה, אם יש לכם עסק שמפריש שומנים, אין לכם הרבה ברירות אלא להתקין מפריד כזה. החוק דורש זאת מכם ואתם חייבים לעמוד בדרישות החוק.
כיום מומלץ לבצע שאיבה של בורות שמן לפחות פעמיים בשנה, זה גם יקל על המערכת הראשית וגם ימנע נזקים כבדים מאוד לעתיד.

מהו מפריד שומנים?

מפריד שומנים הוא מתקן שיודע להפריד בין שומנים ובין נוזלים אחרים כמו מים שאינם שומנים. למה צריך אותו? מכיוון שהמתקן מאפשר למים ולנוזלים שאינם בעייתיים להמשיך ולזרום בצנרת הביוב, ללא כל בעיה וללא חשש שיסתמו אותה. לעומתם, השמן יצוף ויצטבר במתקן ההפרדה, ובסופו של דבר יהיה צורך לפנות אותו זאת מכיוון ששומן לא יכול להישאר במקום יותר מידי זמן בלי לגרום לבעיות, וגם בשביל שניתן יהיה להמשיך ולהפריד שומנים מנוזלים אחרים ושיהיה להם מקום במפריד.

למה צריך להפריד שומנים?

למה בכלל חייבים מפריד שומנים בעסק כמו אלו שהוזכרו? מה הבעיה שהשומנים יזרמו יחד עם המים ושאר הנוזלים במערכת הביוב? למה גם בבתים פרטיים מומלץ להתקין מפריד שומנים? (אם כי לא חובה על פי החוק) יש לכך כמה סיבות:

  • סתימה שנוצרת לאט לאט – כפי שציינו, הסיבה הראשונה והעיקרית שבגללה צריך מפריד שומנים היא בגלל שהשומן סותם את צנרת הביוב. נצרת הביוב הולכת ומתמלאת בשומן וכשהוא לא זז הוא מתחיל לתפוס מקום. יהיה הרבה יותר קשה בשלב מאוחר יותר לפנות את השומן.

  • ריחות רעים – שומן שעומד במקום ושלא זז כמה זמן הופך להיות מסריח במיוחד. צנרת ביוב עם שומן כזה מהר מאוד הופכת להיות מקום שבלתי נסבל לעמוד בסביבתו.

  • זיהומים – שומן שעומד במקום זמן רב גם עלול לגרום לזיהומים. יש לזה השלכה על בריאות הציבור וחייבים לתת על כך את הדעת.

פינוי השומן באמצעות ביובית

אז איך מבצעים הובלה של השומן? מפנים את השומנים שהצטברו במפריד השומנים? עם רכב ביובית כמובן. רכב ביובית הוא רכב שכדאי להסתייע בו בדיוק בנושא והזה מכיוון שיש לו שני מכלים שהיעוד שלהם בדיוק לנושא שאיבות מורכבות, האחד מלא במים והשני ריק. יש לו גם שני צינורות, האחד הוא צינור שאמור לשטוף והשני הוא צינור שאמור לשאוב. הצינור שאמור לשאוב מפנה את השומנים והצינור ששוטף מנקה את מערכת הביוב לגמרי. שימוש בביובית הוא היום סטנדרט. אי אפשר באמת לנקות מערכות ביוב בלי רכב שכזה. יש כמובן גדלים שונים של רכבים שיכולים להיכנס למקומות שונים, וחשוב לוודא שמזמינים רכב בהתאם לתוואי השטח בין השאר.

במרכז לביובית ע.א.
זקוקים לשירותים של ביובית מקצועית? פנו ל ע.א. !

 

סרטון הפרדת שומנים ושאיבה בעזרת ביובית